حامیان اصلی تروریزم بین المللی
محمد همایون سرخابی محمد همایون سرخابی

از لندن پنجم ماه می 2011 

 

هزاران ننگ و نفرین به سردمداران فریب کار پاکستان

این حامیان اصلی تروریزم بین المللی

 

مردم خسته از جنگ افغانستان با شنیدن خبر مرگ اوسامه بن لادن این تروریست شناخته شده و قاتل بی رحم هزاران هموطن بی دفاع ما ، به پای رادیو ها و تلویزیون های خویش با علاقمندی خاصی یورش برده و نبود این قساوت پیشه عرب را پایان جنگ و خشونت و آغاز فصل نوین صلح و آشتی در کشور جنگ زده ما به فال نیک گرفته و آنرا گرامی داشتند .                          

اوسامه بن لادن این بنیانگذار شبکه خطرناک تروریستی القاعده با استعداد خدا داد و ذکاوت بی نظیر خویش در عنفوان جوانی در آغوش پر مهر دستگاه جاسوسی سی ، آی ، ای آمریکا غنوده وبا دقت زیاد تحت پرورش قرارگرفت و به فنون جنگ ، تخریب کاری ، و شیوه های مختلف ترور شخصیت های ملی و سیاسی مهارت کامل پیدا نمود .                                                 

بعد از تغییر نظام سیاسی در افغانستان تحت رهبری ح ، د ، خ ، ا  اوسامه بن لادن به دستور مربیان خویش ، با کیسه های مملو از پطر و دلار به سوی  کشور پاکستان رحل اقامت گزید و خلاف همه احکام مذهبی و دینی با پنج دختر ازدواج کرد که ثمره عمرش 14 فرزند میباشد .      

اوسامه در اوج سکوی جنگ سرد بین دو ابر قدرت جهان آمریکا و اتحاد شوروی سابق وارد پاکستان شده ، سعی ورزید تا جهت عملی نمودن پلان کشورهای غربی به مساعدت بیدریغ مالی کشور های عربی و همکاری صمیمانه اداره ای ، اس ، آی پاکستان و سران تنظیم های جهادی از تجارب غنی تخصصی و اندوخته های بی مانند مسلکی خویش در جهت ایجاد کمپ های آموزش نظامی گام های عملی و موثر بردارد . او هزاران فرزند پاک نهاد افغانستان را به فنون ترور ، آدم کشی ، ویرانی تاسیسات عام المنفعه  و برهم زدن نظم عامه آشنا ، آموزش و پرورش نمود ، که نظیر این چنین فعالیت ها در جهان سابقه  ندارد .                                                          

 اوسامه در ایجاد فضای ناباوری ، خوف و ارعاب قساوت و کشتار بی رحمانه مردم که تا امروز به شدت در کشور ما جریان دارد از مهارت و استعداد خاصی برخوردار بود .                       

او به تاکتیک های مختلف جنگی آشنایی کامل داشت و حملات انتحاری را به شیوه نوین آن تنظیم و ترویج نمود . چنانکه مرگ روزمره ده ها و صد ها هموطن بی گناه و بی دفاع ما محصول کارنامه های ننگین و اعمال چرکین ضد بشری و ضد اسلامی این جنایت پیشه عرب میباشد .     

اوسامه بن لادن مانند سایر رهبران تنظیم های جهادی و طالبان بعد از کسب قدرت روابط خویش را با ولی نعمت های خویش به تدریج کمرنگ و بالاخره قطع نموده و به فعالیت های مستقلانه مبادرت ورزید .                                                                                                      

دیری نگذشت این مرد ماجراجو در انجام حملات مرگ بار تروریستی ماه آگست 1997 در سفارت های آمریکا در درالسلام کشور تانزانیا ، نیروبی کشور کینیا  و تخریب کشتی جنگی آمریکا در سواحل آبی یمن و بعداً حملات 11 سبتمبر 2001 در مرکز تجارت بین المللی نیویورک و پنتاگون مقر وزارت دفاع آمریکا در واشنگتن چهره جهانی برای خود کسب نمود و تا اول ماه می 2011 در اختفا به سر میبرد .                                                                                

انجام حملات تروریستی انتحاری در خطوط راه آهن مادرید کشور اسپانیا و ریل های زیر زمینی شهر لندن ، نتنها خشم و غضب بیشتر جامعه جهانی را علیه او دوچندان ساخت ، بلکه زمینه زندگی عادی ، مطمئن و نورمال را نیز برای میلیون ها مسلمان مهاجر و پناهنده در آمریکا و کشور های اروپایی تنگ و بدتر نمود .                                                                          

اوسامه بن لادن این مغز متفکر تروریزم بین المللی اکثر دزدان ، آدم کشان و تروریست های حرفه ای را از اقصی جهان بدور خود جمع نموده و در آموزش ، تمویل و تجهیز ایشان ملیون ها دلار را هزینه نمود و رفته رفته به یک قدرت بزرگ تروریستی جهان مبدل گردید .                  

او با یک اشاره میتوانست ملیون ها دلار را از شیوخ عربستان سعودی و شیخ های حوزه خلیج و سایر میلیونر های جامعه عرب بدست آورده و در راه مرگ انسان مصرف نماید .                    

اوسامه در دوران جهاد و مقاومت افغانستان مرتکب جنایات نابخشودنی بی شماری گردیده و عملیات ضد بشری و تخریبی زیادی را سازماندهی ، رهبری و انجام داده است . او با تعداد  کثیری از چهره های مطرح جهاد و مقاومت معرفت و آشنایی داشت و اکثر آن ها از مساعدت های بزرگ مالی و پولی او بهره مند و مستفید گردیده اند .                                                 

اوسامه به سادگی میتوانست نظام عادی و زندگی نورمال مردم یک منطقه را برهم زده و هزاران انسان بی دفاع را فدای اعمال جنایت کارا نه خود نماید . او در ایجاد تحریک بدنام طالبان ، لشکر طیبه ، جیش محمد و گروه آدمکش حقانی نقش عمده و روابط نزدیک داشت و تا پایان عمر خویش آنها را راهنمایی ، تجهیز و کمک مالی و پولی مینمود .                                                     

 همه حاکمان سیاسی پاکستان نیز این تروریست ثروتمند عرب را به دیده قدر نگریسته و سالانه ملیون ها دلار از این منبع سرشار پول بدست می آوردند .                                                  

ولی رهبران سیاسی پاکستان همیشه ولی نعمت ها و جامعه جهانی را فریب داده ، با وقاهت و بی شرمی ادعا مینمودند که اوسامه بن لادن در پاکستان موجود نیست بلکه در کوه ها و دره های افغانستان و یا در حواشی سرحد بین دو کشور در سیر و حرکت میباشد .                                

آمریکا و کشور های غربی که بعد از سقوط رژیم شاهی در ایران با اعطای سالانه میلیون ها دلار به حکومت پاکستان ، از این کشور به مثابه ژاندارم منطقه استفاده می نمودند ، همیشه به صحت راپور ها و ادعا های نادرست و غلط اداره جهنمی آی ، اس آی پاکستان مهر تائید گذاشته ، خانه و کاشانه هزاران هموطن بی گناه و بی دفاع ما را با استعمال سلاح های مخرب و کشنده مورد حملات وحشیانه قرار داده و مرتکب جنایات نابخشودنی گردیده اند ، مسئولیت این همه جنایات ضد بشری بدوش حاکمان سفاک پاکستان میباشد .                                                             

 خوشبختانه حادثه اول ماه می 2011 ثابت نمود که اوسامه بن لادن رهبر گروه تروریستی القاعده در افغانستان نی بلکه در یک قصر مرفه و مجلل در قلب پاکستان شهرک هیبت آباد در مجاورت نیروگاه اتمی و اکادمی عالی نظامی پاکستان که سی کیلو متر از اسلام آباد فاصله دارد و با دیوار های بلند و سیم خاردار احاطه شده است زندگی مینماید .                                                    

حینکه رهبران سیاسی ، جنرالان عالی رتبه نظامی و حاکمان اداره جهنمی ای ، اس ، ای پاکستان در خواب ناز فرو رفته بودند ، چهل کوماندوی واکنش سریع آمریکا در نیمه شب اول ماه می که مصادف به تجلیل از جشن همبستگی بین المللی کارگران جهان بود ، اوسامه بن دلادن را به کیفر اعمالش رسانیده و روی سیاهی ابدی را نصیب سردم داران آلوده با فساد حکومت پاکستان این حامیان اصلی تروریزم بین المللی نمودند .                                                                      

آه مظلوم به سوهان ماند ----- خود گر نبرد برنده را تیز کند                                                

کوماندو های واکنش سریع آمریکا با این عمل جسورانه خویش نتنها تشت رسوایی این کشور دارنده سلاح اتمی را با مضحکه فرو ریختند بلکه مدارک بزرگ و انکار ناپذیری را نیز بدست حکومت و مردم افغانستان قرار دادند تا موضوع تادیه غرامات جنگی را علیه حکومت پاکستان و قوت های ناتو در دیوان حکمیت بین المللی هاگ به جدیت مطرح نمایند .                               

زیرا این حادثه تاریخی ثابت نمود که دولت پاکستان مستقیماً در حمایت از تروریزم بین المللی و حراس افگنان منطقه و جهان قرار دارد و مردم بی دفاع افغانستان به غلط قربانی راپور های نادرست اداره جهنمی ای ، اس ، ای پاکستان گردیده است .  حادثه اول ماه می میتواند نقطه عطف در روند مبارزه علیه تروریزم جهانی باشد .                                                                   

آقای بارک اوباما رئیس جمهور آمریکا مرگ بن لادن را برای مردم آمریکا و همه مردم صلح دوست جهان تبریک گفته علاوه نمود که پس از پایان عملیات نظامی جریان موضوع را به رئیس جمهور پاکستان اطلاع داده است .                                                                               

با نشرخبر مرگ اوسامه تعداد  کثیری آمریکایی ها در مقابل قصر سفید تجمع نموده و از دولت و اداره استخبارات آمریکا تشکر نمودند . نشریه نیویورک تایمز نوشت اقامت گاه بن لادن در شهرک نظامی هیبت آباد در سال 2005 به همین منظور از سوی مقامات دولت پاکستان ساخته شده است .                                                                                                              

آقای حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان گفت : اوسامه بن لادن تاوان اعمال خود را پرداخت و مرگ او برملا نمود که مکان اصلی تروریست ها پاکستان است نه افغانستان که علیه مردم مظلوم و بی دفاع ما حملات بی رحمانه صورت میپذیرد .                                                           

پرویز مشرف حاکم نظامی سابق پاکستان که فعلاً در لندن به سر میبرد حمله کوماندو های آمریکایی را در هیبت آباد اسلام آباد نقض سریع تمامیت ارضی پاکستان عنوان کرد .                

مردم کشور ما از جامعه جهانی بخصوص کشور های عضو ناتو تقاضای جدی دارند تا در مورد پاکستان این دشمن دیرینه و تاریخی مردم افغانستان که با راهنمایی های غیر واقعی و نادرست باعث قتل هزاران هموطن ما و ویرانی کشور گردیده اند  ، برخورد جدی و قانونی نموده و این کشور را مکلف به پرداخت غرا مات جنگی و جبران خسارات وارده نمایند .                           

ما از نیرو های حافظ صلح نیز جداً تقاضا داریم تا در مبارزه با تروریزم جهانی به پایگاه های اصلی تروریست ها که در حوزه سند و پنجاب پاکستان قرار دارد عطف توجه نموده و عملیات نظامی خویش را در آن جا سازماندهی نمایند .                                                                 

مرگ اوسامه بن دلادن این تروریست ماجراجو و ثروتمند عرب میتواند پی آمد های مثبتی در تامین صلح دایمی و رفع بد بختی های مردم منطقه و بخصوص کشور عزیز ما افغانستان داشته باشد . زیرا اوسامه مولود یک مقطع خاص زمان بود و هیچ شخصی و هیچ قدرتی نمیتواند خلایی نبود او را پر کند .                                                                                                    

و من الله التوفیق                                                                                           


May 5th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
گزیده مقالات